Злоупотребите и нарушенията са стрували на британските банки 60 милиарда долара глоби и компенсации през последните 15 години, пише "Ройтерс"
Според неправителствената организация New City Agenda на банките ще бъде необходимо цяло поколение, за да се отърсят от настоящия си модел на поведение.
Банките във Великобритания бяха замесени в редица скандали, от опити за манипулация на валутните пазари и лихвените процентови до неправомерно застраховане на заеми. Според доклада, изготвен от неправителствената организация и Cass Business School, културата на агресивни продажби е започнала преди около две десетилетия, когато служителите на банковите клонове започнали да получават бонуси в кеш и награди за постигане на определени цели.
"Тази отровна култура, чието създаване отне десетилетия, ще се оправи чак след едно поколение", заяви председателят на New City Agenda Дейвид Дейвис. "В този момент британските банки не могат да си позволят подобряването на отношение към клиентите да остане на заден план", добавя той.
В доклада се казва, че само неправомерните продажби на застраховки за защита на плащанията са стрували на британските банки 42 милиарда долара. Продуктите с висок марж, чиято цел е да покриват плащанията, в случай че клиентите се разболеят или бъдат уволнени, често са били продавани на хора, които не се нуждаят от тях.
Lloyds banking group е платила 17.7 милиарда долара заради злоупотреби със застраховки за защита на плащанията, Barclys – 7.8 милиарда долара, а RBS – 5.1 милиарда долара.
New City Agenda отбелязва, че банките са получили 20.8 милиона оплаквания от началото на финансовата криза през 2007 г., а през това време броят на случаите, достигнали до финансовия омбудсман, са се увеличили 5 пъти.