Проследявайки поведението на пътя на около 30 хиляди автомобили от 27 различни модели на възраст от четири до пет години и с пробег следно 46.5 хил. мили, специалисти от британската застрахователна компания Warranty Direct стигнаха до извода, че най-изгодно е да се купуват автомобили източно производство.
Статистиката сочи, че японските и корейските коли се чупят значително по-рядко от европейските и американските. Здравината на автомобила при експлоатация не е единственият критерий, затова се оказва, че "от европейските и американските коли, все пак може да се избере нещо".
MAZDA
Автомобилите на тази компания са безусловен лидер в съставената класация. Въпреки, че компанията Mazda е японско подразделение Ford Motors, проблемите на американските коли не са присъщи за нея.
Според експертите на Warranty Direct, през продължилия една година мониторинг, технически проблеми са се появили в под 17.88% от колите. Средната стойност на извършения ремонт при тези проблеми е
възлязъл на 244.41 британски лири, или примерно 440 долара.
HONDA
Компанията все още не е местно подразделение на европейски или американски производител на автомобили. Резултатите от проучването сочат, че показателите при тази марка са по-лоши от Mazda.
Процентът появили се технически проблеми е 19.41%, а и ремонтът е излязъл по-скъп - 263.17 паунда или 473.7 долара.
В миналогодишната класация Honda беше трета в списъка, което означава, че подобрява показателите си.
HYUNDAI
Нова е третият производител в списъка. Процентът аварирали коли е 22.35%, а ремонтът струва 315.78 британски лири или 568.4 долара. Въпреки това, показателите се подобряват, тъй като през изтеклата
година компанията беше шеста в рейтинга.
FORD
Ford пропадна в рейтинга на Warranty Direct, като за последната година отстъпи пред Honda и Hyundai. В миналата класация твърдо стоеше на второ място. Процентът на техническите проблеми при
експлоатацията е пораснал до 32.16% и само ниската стойност на ремонтите 207.58 паунда или 373.6 долара задържа компанията от пропадане още по-надолу.
SEAT
Компанията Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo е по-млада от конкурентите си. През миналата година е произвела почти половин милион автомобили. SEAT се появява за първи път в класацията и
веднага зае прилично място в подреждането. Процентът тук е 22.69%, но средната цена на ремонтите е относително висока - 328.32 паунда или 590.7 долара.
TOYOTA
Втората петица от най-изгодните за закупуване автомобили също започва с японска марка - Toyota. Процентът технически проблеми тук е по-нисък дори от Honda, но стойността на ремонта е - 430.58
британски лири или 775 долара.
BMW
Традиционното немско качество изневерява в тази класация. Процентът е 33.16% при средна стойност на ремонтите от 244.72 лири или 440.5 долара. Впрочем марката се покачи от 16 място в класацията
през миналата година до престижното седмо място сега.
PEUGEOT
Френските коли като цяло, колкото и да е странно показаха по-добри показатели от немските в класацията тази година. Процентът проблеми при тази марка е точно 33 на сто, но стойността на ремонта е
чувствително висок - 246.39 паунда или 443.5 долара.
DAEWOO
Тази южнокорейска марка изобщо не влезе в класацията през миналата година. В текущия рейтинг, марката DAEWOO показва съвсем приличен резултат. Процентът тук е 29.46% - по-малко отколкото е при
Volvo. Средната стойност на ремонта е 295.37 британски лири или 531.6 долара.
VOLKSWAGEN
Немската компания е подобрила резултата си от миналата година, изкачвайки се от 13-място. Процентът на техническите проблеми е 31.9%. Но пък стойността на ремонта е висока - 265.22 британски лири
или 477.3 долара.
Към числото на най-неизгодните за закупуване марки автомобили, експертите от Warranty Direct напълно непатриотично включват моделите на LandRover и Jaguar.
В рейтинга не присъстват Jeep и японските Subaru. Любопитното при тях е че се чупят трудно - 19.82%, но ако това се случи, ремонтът им излиза около 993.58 паунда или 1788 доларов.