Британските търговци, които се надяват, че Олимпийските игри в Лондон ще подтикнат клиентите им отново да харчат с широки пръсти, могат и да останат разочаровани
Британските търговци, които се надяват, че Олимпийските игри в Лондон ще подтикнат клиентите им отново да харчат с широки пръсти, могат и да останат разочаровани, посочва Ройтерс, цитиран от БТА.
По-рано тази година няколко големи вериги магазини, сред които Marks & Spence), J Sainsbury и John Lewis, определиха първата олимпиада на британска почва от 64 години като голяма възможност да активизират продажбите си. Финансовите притеснения от рецесията, съчетани с липсата на официални празници и неблагоприятно време обаче могат да поставят под съмнение евентуалния стимул.
"Не мисля, че (Олимпиадата - бел. ред.) ще донесе голям стимул", отбелязва Нийл Сондърс, управляващ директор на компанията за консултантски услуги в търговията на дребно Conlumin). Влиянието на Олимпийски игри ще бъде по-малко, отколкото на диамантения юбилей на кралица Елизабет Втора в началото на юни, най-вече защото в периода 27 юли - 12 август, когато са Игрите, няма официални празници. "Юбилеят бе нещо много повече от допълнителен почивен ден. Много хора използваха този ден, за да празнуват със семействата и приятелите си. Това имаше много осезаем ефект върху продажбите на хранителни стоки, тъй като голяма част от празнуването е ядене и пиене", посочва Сондърс. "С Олимпиадата не е така. Тъй като хората ще й отделят мимолетно внимание, не мисля, че тя е събитие, което би повлияло на потребителските навици", допълва той.
За мнозина търговци на дребно Олимпийските игри в Лондон заедно с Юбилея и шампионата Евро 2012 дават искрица надежда, че изтощените от рецесията потребители ще имат по-положителна нагласа. Ефектът от Олимпиадата може да бъде засилен от премахването на ограниченията за работните часове на магазините в неделя, допълва Ройтерс.