Причината са множеството некоректни рекламни практики в сектора
Управлението по финансово регулиране на Великобритания (FCA) затегна изискванията към посредническите компании за управление на застрахователните претенции, след като бяха разкрити масови
несъответствия между рекламираните и фактическите им действия. Компаниите за управление на искове вече ще трябва да гарантират, че техните промоции не подвеждат потенциалните клиенти, постанови
Регулаторът. След като FCA пое надзора над този бизнес на 1 април 2019 г., беше направен преглед на над 200 реклами на такива компании в медиите и бе установена практика, неотговаряща на заложените
стандарти.
Сред некоректните действия, до които прибягват някои от тези компании са: не се идентифицират като компании за управление на искове; не посочват, че клиентът може да предяви иск пред омбудсман или
пред оторизирана институция, като например Службата за финансов омбудсман, без да използват услугите на посредническите компании за управление на застрахователните претенции и без да заплащат
такса; създават впечатление у потребителите, че ще получат по-високо обезщетение, ако използват услугите на такива компании; използват термина "без печалба, без такса", но не посочват таксите,
които клиентът трябва да плати; рекламират се само с казуси, при които компенсацията, предоставяна на потребителите, е много висока, въпреки че средната изплащана сума е значително по-ниска;
включват важна информация с дребен шрифт или в позиция, която е трудно да се види, докато в действителност тя трябва да се появи на видно място.
Новите правила поправят пропуските и вече изискват фирмите да не могат да се възползват от досегашните законови вратички. Целта е потребителите да имат информиран избор дали да използват услугите
на фирми за управление на застрахователните претенции.
Според Джонатан Дейвидсън, изпълнителен директор по надзора на продажбите на дребно и авторизацията във FCA, регулаторът ще гледа под лупа съответствието между дейността на компаниите и
установените правила за получаване на пълен лиценз. Ако FCA стигне до заключението, че дадена фирма е използвала множество подвеждащи реклами, е малко вероятно лицензът й да бъде продължен.