Очаква се мерките за защита на потребителите да ще спестят на застрахованите 4,2 млрд. лири годишно
Финансовият регулатор на Великобритания (FCA) обяви, че е предприел мерки за защита на потребителите на застрахователни услуги от т.нар. "наказания за лоялност", включително и в моторното
застраховане, което потенциално ще спести на застрахованите 4,2 млрд. лири годишно. От финансовия надзор ще установят нови правила, според които стойността на полицата по автомобилните застраховки
за нови клиенти не трябва да бъде по-ниска от тази за стари клиенти при същите рискови параметри. Много застрахователи увеличават цените за съществуващите клиенти ежегодно, а предлагат по-изгодни
застраховки за нови клиенти. Така практиката принуждава потребителите да търсят нов застраховател, за да сключат по-изгодна застраховка. FCA ще даде възможност на потребителите по-лесно да отменят
автоматичното продължаване на полицата. Това от своя страна ще натовари компаниите с повече ангажименти по предаване на по-голям обем данни и отчетни документи.
Асоциацията на британските застрахователи (ABI) приветства решението на FCA и заяви, че подкрепя реформата. Новите правила ще влязат в сила на два етапа – едните от септември т.г. а другите – от
началото на 2022 г.