Замисляли ли сте се някога, че успехът си има мирис? Е, добре де, може да не е точно така, но определени миризми се свързват с чувството на достигнато постижение и удовлетворение
Според британско изследване ароматът с нотки на пачули и тропически плодове е този, който създава усещане за успех, съобщава lв. "Дейли мейл", цитиран от БТА.
В изследването участваха 200 британци с "изтънчено обоняние". Те пресяха 100 различни миризми - от тези на захарен памук и различни парфюми до урина и катран, за да посочат ароматите на успеха и неуспеха. Резултатите например показват, че уханията на кожа, кедрово дърво и молив не се свързват с успешните бизнесмени.
Ароматът на пачули от захарните пръчки навява успех и при мъжете, и при жените, но в различни комбинации. При мъжете той се съчетава най-успешно с мускус, сандалово дърво и черен пипер, а при жените със сладки тропически плодове. Ефектът от дизайнерските парфюми е много по-малък.
Специалистите по маркетингови науки от агенция "Крестън" твърдят, че те са първите, идентифицирали миризмата на успеха, но истината е, че ароматите отдавна се използват за повишаване на продажбите.
Много разпространена практика при продажба на къща например е тя да бъде ароматизирана с уханието на топъл хляб и прясно сварено кафе преди посещението на купувачите, за да се почувстват те уютно в нея.