Защото "тухлата е най-малко аеродинамичния предмет, който можем да си представим", според комисар по въпросите на транспорт Сийм Калас
Тежкотоварните камиони, които се движат на територията на Европейския съюз, трябва да имат по-заоблена форма, за да се намали разходът им на гориво и да се подобри сигурността на пътищата. Това смята Европейската комисия в свой проект представен в Брюксел днес, съобщава АФП, цитирана от bTV
Еврокомисията смята, че проектът ще позволи икономисването на средно 5 000 евро годишно в гориво, за камиони, които изминават по 100 000 км и ще намали вредните емисии със 7 до 10 на сто.
Още повече, според Брюксел, промяната на формата на шофьорските кабини ще спаси живота на между 300 и 500 велосипедисти и пешеходци, които стават всяка година жертва на пътни инциденти с тежкотоварни машини.
„Тухлата е най-малко аеродинамичния предмет, който можем да си представим и следователно ще подобрим формата на камионите, които се движат по нашите пътища”, казва европейския комисар по въпросите на транспорт Сийм Калас, в комюникето на ЕК.
Новите предложения трябва да бъдат ратифицирани от държавите-членки и от Европейския парламент, което може да отнеме до 18 месеца, припомнят международните наблюдатели. Самият процес може да бъде забавен допълнително и от т.нар. „пътно лоби” и производителите.