25 Април 2024, 09:43 Днес (1) | Вчера (12)

Бум на кол центровете за ИТ услуги

22 Януари 2013 13:27 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 22 януари 2013, 13:30
Под лиценза на creativecommons

Делът на заетите в сектора е 14,3% от целия ИТ бранш

За няколко години броят на служителите в кол-центровете за ИТ услуги в България рязко е нараснал, съобщи блогът на анализаторската компания CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.
Ако през 2005, когато практически стартира този бизнес, делът му е бил само 0,2% от целия ИТ персонал в страната, то след шест бурни години на ръст заетите в сектора вече са 14,3% от всички. Кол-центровете попадат в Топ 3 от 10-те ИТ сектора в страната по брой заети, сочи проучвавнето.

Стремителният ръст на работните места кореспондира с рязко свиване на персонала в друг ключов ИТ сектор - телекомуникационния, съобщи CBN, цитиран от TechNews.bg.

Средното възнаграждение на зает в сектора на ИТ аутсорсинг изнесените услуги през 2005 година е бил 81% от средното за технологичната индустрия в страната. През 2011 служителите в кол-центровете вече взимат 94% от средното за ИКТ бизнеса като цяло.

Аутсорсинг секторът обаче все още не може да влезе в Топ 3 по заплащане, макар и да е в Топ 3 по заети, уточнява CBN.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8323
GBP 2.4796 2.4887 2.2729
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив