Ограничението ще е в сила и за цялата територия на кварталите Сарафово и Крайморие
В Бургас се обособяват няколко зони, в които максималната скорост за движение на автомобилите се ограничава до 30 км/ч. Целта на мярката е да се намалят инцидентите с тежки последствия на пътя,
предаде БНР. С максимална скорост до 30 км/ч ще се движат автомобилите в района на централната градска част, заключен между улиците "Булаир", "Цар Симеон I", "Св. св. Кирил и Методий" и
"Александровска". Ограничението ще е в сила и за цялата територия на кварталите "Сарафово" и "Крайморие".
Причините за ограничението на скоростта в посочените места са няколко. Едната е, че това са гъсто населени райони. В тях има училища, детски градини, паркове, зони за отдих и каране на велосипеди.
Това от своя страна води до интензивно движение на пешеходци и по-голям риск от инциденти, особено през активния летен сезон.
Мярката ще има положителен ефект в няколко посоки. На първо място ще намалеят пътните инциденти с тежко пострадали и ще се даде предимство на пешеходците и велосипедистите. Ще се ограничи и нивото
на замърсяване на въздуха от автомобилни газове. Нивото на шум също ще спадне, когато колите се движат по-бавно. От друга страна ще се подобри пропускателната способност на улиците.
Практиката показва, че при пътен инцидент, ако автомобилът се движи с 30 км/ч, шансът на пешеходеца да се отърве само с леки травми е 95%. При удар със скорост от 50 км/ч, шансът на пешеходеца намалява на 60%. А при 65 км/ч - вероятността пешеходецът да оцелее е 20%.
В Бургас вече е правен опит за обособяване на зона с ограничение на скоростта до 30 км/ч. Това се случи по време на първия учебен ден миналата година в района на ОУ "Братя Миладинови". Резултатите
показват, че по време на експеримента не е имало пътни инциденти или затруднение на движението.
Въвеждането на ограничението се прави с решение на Комисията по безопасност на движение по пътищата към Община Бургас. То е мотивирано и от постъпилите множество сигнали от граждани за управление
на превозни средства с несъобразена скорост и големия риск от инциденти.
Подобна мярка от години се прилага в градове с високо ниво на пътна безопасност, като Лондон, Париж, Берлин, Мадрид и Ню Йорк.