Към момента имаме всички признаци на един неразвит застрахователен пазар
Българският застрахователен пазар е силно концентриран в две сфери – автомобилно застраховане и всичко останало. Няма развита държава, в която автомобилното застраховане да доминира, нищо че в
големи държави като Германия, Франция, Япония, дори и САЩ автомобилният парк е огромен. Там доминира неавтомобилното застраховане. Тоест, при нас имаме всички признаци на един неразвит пазар –
малък дял на животозастраховането и висок дял на автомобилното застраховане. Докато не се промени това, вероятно ще живеем в същата държава при същите параметри. Това обяви в интервю за ИНСМАРКЕТ
Румен Янчев, председател на УС и изпълнителен директор на ЗАД "Булстрад Виена Иншурънс Груп".
Според експерта, за застраховане трябва да се говори, но по подходящ начин и от подходящите хора. В момента обаче у нас все още няма достатъчно подготвени специалисти, които да се занимават със
застраховане. "Това е голям проблем и е на всяко ниво, включително и в застрахователния надзор." Янчев препоръча обучението да се обвърже тясно с практиката, за да може бъдещите застрахователи да
са достатъчно квалифицирани не само на теория. "Тук е и ролята на застрахователните агенти като ограмотители на пазара. Дано осъзнават това и да не подвеждат нито клиентите, нито застрахователите.
Другото, което трябва да кажем, е, че не съм сигурен дали има подготвени хора в съдебната система, които да гледат дела, свързани със застрахователни казуси."
Янчев подчерта, че в момента българският застрахователен пазар все още не е готов да ползва активно ноу-хауто от развитите страни, както и от компаниите-майки на големите пазарни играчи у нас.
"Засега вървим напред с по-прости продукти и с по-бавни темпове. Може би след получаване на по-голямо натрупване, например след 7-8 години, ще има доста по-нови неща."
Цялото интервю с Янчев може да прочетете в рубрика
ИНТЕРВЮТА на сайта.