20 Април 2024, 12:49 Днес (0) | Вчера (10)

Българите в чужбина ще могат да подновяват лични документи по електронен път

30 Декември 2015 14:34 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 30 декември 2015, 11:23
Под лиценза на creativecommons

МВнР приключва работата си по изпълнение на проект за внедряване на електронни услуги „Е-консулски услуги”, който се финансира по Оперативна програма „Административен капацитет” 2007-2013 г.

Правителството одобри промени в два подзаконови нормативни акта – Правилника за издаване на българските лични документи и Тарифа №3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на Министерството на външните работи по Закона за държавните такси. Измененията и допълненията се правят във връзка с въвеждането на електронни услуги за издаване на лични документи за българските граждани, живеещи в чужбина.

МВнР приключва работата си по изпълнение на проект за внедряване на електронни услуги "Е-консулски услуги”, който се финансира по Оперативна програма "Административен капацитет” 2007-2013 г. След реализирането на проекта българските граждани, живеещи в чужбина, ще могат да подават заявления за подновяване на паспорта и личната си карта по електронен път, чрез онлайн форма, която ще намерят на страницата на министерството. Условието за това е да притежават квалифициран електронен подпис, да имат вече издаден български личен документ в последните 59 месеца преди подаването на заявлението и да са им били снети необходимите биометрични данни. Заплащането на заявените услуги също ще става по електронен път.

Допълнително в Тарифа №3 се предвижда и отмяна на текст, касаещ услуга, която вече не се извършва, а именно – подновяване валидността на паспорт.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 19 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8314
GBP 2.4796 2.4887 2.2841
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив