Местните продукти са основен приоритет за все повече хора
Международната компания REWE Group проведе потребителско проучване на тема "Промени и важни аспекти при пазаруване, в резултат от COVID-19". То обхваща шест страни от Централна и Източна Европа,
сред които и България. За всяка от тях са изведени основните приоритети на потребителите, свързани с пазаруване в търговските вериги в периода след пандемията. У нас, това са хигиена, качество и
свежест. Цената остава едва на четвърто място и е водеща за 62% от клиентите на търговските вериги.
79% от българските потребители определят като най-важни при закупуването на храна хигиената в търговския обект. За 74% от тях приоритет е гарантираното качество, а за 70% - свежестта на продуктите.
Местните продукти са основен приоритет за все повече хора в резултат от кризата COVID-19, макар резултатите от проучването да посочват регионалния произход на продуктите като водещ за едва 24% от
потребителите. За 43% от тях сезонните продукти са най-честият избор, а за 47% - най-важно е голямото разнообразие.
От началото на кризата съществена актуалност придобива комуникацията на търговците на дребно за мерките за безопасност, които предприемат (45%), а все по-често потребителите готвят у дома и ползват
социалните мрежи.
Задачата, пред която резултатите от проучването изправят търговските вериги, е увеличаване на броя на работещите каси в магазините и намаляване на времето, прекарано в чакане на опашка за плащане.