По-негативни са и очакванията на домакинствата за финансовото им състояние
През април 2022 г. изследването показва нарастване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите в сравнение с януари. Общият показател на доверие на потребителите намалява с 4.9 пункта
спрямо равнището си от преди три месеца, което се дължи на пониженото доверие сред населението както в селата, така и в градовете - съответно с 5.7 и 4.6 пункта, съобщиха от Националната
статистика. Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца са
по-песимистични спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 11.8 и 15.0 пункта. По-негативни в сравнение с януари са и оценките и очакванията им
относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени (фиг. 6 от приложението). Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите
дванадесет месеца се засилват (повишение на балансовия показател с 4.9 пункта).
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 5.4 пункта.
Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването
на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за "покупка или построяване на жилище (вила)" и за "подобрения в дома" през следващите дванадесет месеца.