Хората не използват достатъчно значими застрахователни продукти, защото не ги познават
Българите не използват достатъчно значими застрахователни продукти, колкото жителите на други страни в Европа. Това е породено основно от липсата на информация и ширещи се митологеми в застрахователния бранш, а не толкова поради проблем с доверието към сектора. Това каза Константин Велев, изпълнителен директор и член на Управителния съвет на ЗАД "Армеец" по време на EXPO MOITEPARI 2023, организирано в София от икономическия портал "Моите пари". Гражданите не осъзнават колко е важно да застраховат по-ценните неща за тях неща от стълбата на приоритетите – живот и здраве, семейство, дом и накрая автомобил. Нагласите на хората показват, че стълбата на приоритетите е обърната спрямо използването на различните застрахователни продукти и масово се застраховат само колите, каза още Велев. Застрахователната култура на сънародниците ни се определя преди всичко от задължителната застраховка "Гражданска отговорност" за автомобили, универсалността на услугата и търсенето на най-ниската цена. При нас, след голямо бедствие има много малък пик при застраховките на имущество, след което ефектът от събитието естествено отшумява и се връщаме почти в изходно положение. Държавата няма как да покрие пълните разходи на хората и да ги обезщети за претърпените вреди при настъпили бедствия, а нейната работа е да възстанови инфраструктурата и да подпомогне засегнатите общини, както се случи при наводненията у нас в Карловско и по Черноморието, припомни експертът. Хората с по-висок образователен ценз са най-честите ползватели на имуществени и здравни застрахователни продукти, допълни още Велев.