14 Май 2024, 06:47 Днес (0) | Вчера (12)

България е на второ място по ангажираност на служителите в ЦИЕ

05 Август 2014 13:15 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 5 август 2014, 12:10

Средният процент на ангажираност в региона е 54%. Ангажираността в България е с 3% над средната

Обобщени данни за нивата на ангажираност на служителите в региона на Централна и Източна Европа представи екипът на международното проучване на Aon Hewitt "Най-добрите работодатели", в което България се включва за осма година през 2014 г.
Изследването обхваща мнението на над 360 000 служители и над 2 600 топ мениджъра в Централна и Източна Европа. Средното ниво на ангажираност в региона е 54%, а в България този процент е 57%. Русия и Унгария заемат първите места с 59% ангажираност, а на последно са служителите в  Полша с 46% или 8% под средния за региона.

Защо ангажираните служители са от съществена важност за компанията?

Благодарение на глобалната си база данни, консултантите на Aon Hewitt изследват връзката между ангажирани служители и финансовото представяне на компаниите,между които откриват  пропорционална зависимост. По-добра ефективност, качество, иновации и доброто обслужване на клиенти са отличителните характеристики на ангажираните служители Това конкурентно  предимство по-скоро увеличава броя на удовлетворените клиенти, рефлектирайки върху бизнеса и цялостното представяне на компаниите. Този ефект обаче не е мигновен – отнема време на ангажираността на служителите да се трансформира в осезаем резултат по отношение на клиенти и процеси, а от там и в измерими финансови резултати.

Ангажираността от 57% в Европа е малко под средната за света -  61%. При най-добрите работодатели на глобално ниво процентът ангажираност достига 78%, а в ЦИЕ той е с  впечатляващите 80%. Средните резултати за региона показват, че всеки втори служител е ангажиран с представянето на своя работодател. Нивото на ангажираност за региона на ЦИЕ  запазва стабилни нива спрямо миналата година, въпреки че се наблюдава лек спад при трите подповедения, обуславящи ангажираността на служителите (казвам-искам-правя). Ценене на хората и процесите са факторите с най-голямо влияние върху нивото на ангажираност.

28522

Aon Hewitt провежда проучването в страната ни за осма година и съпоставя данните с още 9 други европейски държави от региона на Централна и Източна Европа.

Според утвърдената методология на Aon Hewitt зоните, в които се разпределят компаниите, са следните:
•    Деструктивна зона: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят практиките при управление на ЧР.
•    Неутрална зона: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-финна настройка на практиките при управление на ЧР.
•    Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха на компанията. Препоръчително е тези организации да се фокусират върху поддържане на настоящите постижения.

28523

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 13 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8144
GBP 2.4796 2.4887 2.2727
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив