19 Март 2024, 04:12 Днес (0) | Вчера (10)

България заплаши евроинституциите със съд заради пакета Мобилност

13 Декември 2019 14:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 13 декември 2019, 16:20

Дискусията по темата не е приключила, каза премиерът Бойко Борисов

Водят се разговори и се работи по завеждането на дело заради пакета Мобилност, съобщи премиерът Бойко Борисов. Той беше категоричен, че дискусията по темата не е приключила. Министър-председателят обърна внимание, че "пътуването на тежкотоварни машини нагоре-надолу в Европа не само ще натовари транспортните артерии допълнително, но и ще повлияе върху емисиите". "Тук също има много още детайли, много още компоненти, които трябва да се имат предвид. Защото се оказва, че много от държавите, които най-много натискат и това са богатите държави за зелените сделки, са аутсорсвали своите вредни производства в Китай, Виетнам или други места. Тук идеята да се сложи данък на тези емисии, на вноса на подобни стоки, също не е без смисъл. Защото всъщност, ако произвеждаш нещо, което замърсява въздуха в Китай, Индия или която и да е държава, и след това си внасяш продукта, ти ни се преборил с проблемите в климата", заяви още министър-председателят.
Вчера транспортният министър Росен Желязков каза, че "връщането на превозното средство в държавата по установяване на точно определена честота не е нито социална, нито пропорционална мярка". Цели региони в ЕС ще бъдат на практика откъснати, ако бъде прието изискването камионите да се връщат в държавите по установяване. С решението ще се ограничи достъпът на транспортните превозвачи от периферните държави до Единния вътрешен пазар", каза още министър Желязков. Той допълни, че това ще попречи за правилното функциониране на Единния вътрешен пазар и ще подкопае основните принципи на ЕС. Министърът изтъкна, че подобряването на условията на труд на водачите и подобряването на пътната безопасност са последните елементи, които са били взети под внимание при постигането на договореностите. По думите му това се потвърждава от задължението превозните средства да се връщат на 8 седмици, а водачите да се връщат на 4 седмици в държавата по установяване на фирмите или в държавата по адресна регистрация, като все още не е ясно дали е прието предложението на единомислещите държави, водачите сами да избират къде да прекарват почивката си. Министърът подчерта, че с последните текстове на водачите се забранява ползването на 45 часовата седмична почивка в кабините на камионите, като е прието предложението на ЕК за изграждане на охраняеми паркинги със съответните условия за почивка на водачите. "При всяко положение, липсата на пропорционалност, засяга всички държави от периферията на Европа. Независимо дали е от западната, източната, балтийската или южната периферия на континента. По отношение на нашата позиция, ние сме заявили намерение за това, че ще търсим Съда на ЕС, за да защити интересите на периферните държави членки. Напълно ясно е, че това са непропорционални и дори дискриминационни текстове", категоричен бе Росен Желязков.
Припомняме, вчера стана ясно, че е постигнато споразумение по пакета "Мобилност" между Европейската комисия, Европарламента и Съвета. Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира. Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици. Според председателя на транспортната комисия в Европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите "пощенски кутии". "Въпреки натиска на много страни-членки и техните представители в Европейския парламент, ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка", казва Дели. Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. "умни тахографи", които да отчитат международните операции, първите - до 2025-та, а вторите - до 2026 година. Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.

С над 3 % ще нараснат вредните емисии, ако се приемат празните курсове за прибиране на товарните камиони в държавата по установяване и то само от българските камиони, обявиха от Съюза на международните превозвачи. Оттам призоваха Съвета и Европейския парламент внимателно да оценят потенциалните сътресения и правна несигурност, която ще следва от настоящите текстове, преди да бъде взето окончателно решение.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 18 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7956
GBP 2.4796 2.4887 2.2899
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив