Дунавската стратегия, по която България и Румъния са съкоординатори в областите на туризма, културата и мултикултурния диалог, е друга възможност двете страни да популяризират туристическия отрасъл
Следващата година България и Румъния ще създадат общ бранд „Дунав“, което ще ни осигури възможност да предлагаме съвместно общи туристически продукти пред трети страни. Това каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на третото представяне на България като дестинация за целогодишен отдих в румънската столица Букурещ.
През 2013 година с финансиране от Оперативна програма „Регионално развитие“ страната ни ще стартира интегрирана рекламна кампания на румънския пазар. Акцент в българското представяне бе България като дестинация за целогодишен отдих.
Досега страната ни е позната основно с летен морски и зимен планински туризъм, но определено имаме сериозен потенциал в областта на културния, еко и спа, селския, винения, голф и други специализирани форми на туризъм, подчерта Иво Маринов пред участниците във форума.
Дунавската стратегия, по която България и Румъния са съкоординатори в областите на туризма, културата и мултикултурния диалог, е друга възможност двете страни да популяризират туристическия отрасъл.
Традиционно туризмът осигурява между 12 и 14% от брутния вътрешен продукт на България. Очаква се през тази година приходите от международен туризъм в платежния баланс на страната да надхвърлят 3 млрд. евро.