Програмите за лоялност променят навиците за плащате в брой или с дебитна карта
Като цяло българите вече използват правилно кредитната карта като платежно средство при покупки на стоки и услуги, а не за теглене на пари в брой. Това сочат наблюденията на банкови специалисти у
нас. Според данните само от една банка, налице е увеличение на всички трансакции, реализирани с кредитни карти, с близо 30% за първите девет месеца на 2014 г. и с над 65% на трансакциите на ПОС
спрямо същия период година по-рано. Същевременно броят на трансакциите за теглене на пари в брой намалява с 16% на годишна база, а средната сума на покупка с 20%, което означава, че клиенти ползват
все по-често кредитната си карта за ежедневни покупки. Търговците, при които се наблюдава най-голяма концентрация на обороти с кредитни карти, са супермаркети, бензиностанции, магазини за черна и
бяла техника, мебели и дрехи.
Някои финансови институции в страната вече инвестират в обучение на клиентите за разумно ползване на кредитната карта, като развиват програми за лоялност. Така те променят навиците за плащане в
брой или с дебитна карта и насърчават ползването на кредитна карта.
"Истината е, че ако хората се научат да използват кредитните карти разумно, ще се убедят, че те са отлично платежно средство, което е не само удобно, а носещо ползи. Няма друг платежен инструмент,
който да ви позволява да контролирате финансите си по същия начин, да ви дава възможност да вземете една стока сега и да я изплащате на вноски и в същото време да получавате пари обратно всеки път,
когато го използвате”, коментира Виктор Цветков, началник отдел "Карти и картови разплащания”.