Съвкупният премиен приход на 15-те компании, работещи на българския животозастрахователен пазар нараства рекордно на годишна база към края на януари 2015 г.
Според официалните данни на Комисията по финансов надзор ръстът на годишна база е в размер на 34 процента до 41,4 млн. лева.
Безспорен лидер е "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп", като компанията увеличава продажбите си на годишна база с близо пет на сто до 28,1 процента.
Пазарът продължава да се концентрира. Първите три компании по дял са извършили 65,4 на сто от продажбите, при 57,2% в края на януари миналата година.
Първата тройка изглежда така - "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп", "Алианц България Живот" и "Уника Живот", като последното дружество се изкачва в класацията с едно място напред за сметка на "ДЗИ Животозастраховане".
Цели четири дружества имат пазарен дял от под едно на сто - "Евроинс Живот" (преди придобиването от "Евроинс Иншурънс груп" се казваше "Интерамерикан България Животозастраховане"), ВЗК "Добруджа – М – Живот", "Животозастрахователен институт" и ЖЗК "Съгласие".
Година по-рано регулаторът събираше данните за продажби на животозастрахователни продукти на 16 дружества, но през октомври 2014 г. Надзорът разреши извършване на преобразуване чрез вливане на "Алико България Животозастрахователно Дружество” в ирландската компания-майка - "Метлайф Юръп Лимитид”.
Най-търсена на пазара остава застраховка "Живот" и рента, чиито продажби остават близо три четвърти от всички.
За сметка на резкия ръст на премиите, изплатените обезщетения са с 1,6 млн. лева по-малко, като лидер по този показател е "ОББ Алико ЖЗД" с общо 4,4 млн. лева, следвана от "Алианц България Живот" (4,2 млн. лв.) и "ДЗИ Животозастраховане" (1,8 млн. лв.).