Причина за фалшификацията били, според мнението на редакторите, че броят на гласувалите за "великия" голф било прекалено нисък и те увеличили десетки пъти броят им
В Германия се разгаря невиждан скандал. Най-популярна германска автомобилна асоциация ADAC (Аllgemeine Deutsche Automobil-Club), в която членуват над 19 млн. души, компрометира най-популярната си класация на нови модели "Жълтият ангел", след като обяви, че колата на 2014-та - Фолксваген Голф е получила реални 3409 гласа, при обявени 34 299, съобщи в неделя вестник "Билд ам Зонтаг".
По информация на Дойче веле, след разкриването на машинацията при връчването на наградите на ADAC Gelber Engel (Жълтият ангел), шефът на отдела за връзки с общественоста на клуба и главен редактор на списанието ADAC Motorwelt Михаел Рамщетер е подал отставка от всичките си постове.
Скандалът доведе до оставката на шефа на комуникационния отдел и главен редактор на списанието на съюза Motorwelt Михаел Рамщетер. Той обясни, че е допуснал техническа грешка, при попълването на резултата.
Според "Зюдойче Цайтунг" обаче Рамщетер е нагласил и класирането най-малко в предишните две издания на конкурса - за 2012 и 2013 година. Принципно гласуването за наградата "Жълтият ангел" в различни категории би трябвало да идва от читателите на списанието на автомобилния съюз.
Изпълнителният директор на ADAC Карл Обермайер е наредил пълно разследване на случая
Той поясни, че тайни за медиите няма да има, тъй като доверието и авторитета са ключови за организацията.
Обермайер подчерта, че ръководството не е имало идея какво се случва с класирането за конкурса, който се прави от екипа на списанието Motorwelt и допълни, че ще поднесе извиненията си на производителите. Ръководителят на ADAC обаче не смята да подава оставка, тъй като Рамщетер е достатъчно високопоставен служител на фирмата.
Германският автомобилен клуб има над 111 годишна история и е популярен основно с колите си за пътна помощ, кръстени "Жълтите ангели". ADAC разполага и с хеликоптери за оказване на спешна медицинска помощ.
Скандалът с надписването на гласове в полза на немски модели отваря цяла редица въпроси към не само към ADAC, но и към другите водещи немски автомобилни издания, като AutoBild, като например получаване на подкупи от местните автопроизводители за издигане напред при гласувания и тестова на немски модели и дали не е пълна фалшификация цялата история с конкурса в дългогодишната му история.
Базираният в Мюнхен клуб обаче е подозиран, че лобира за определени компании, като наглася резултатите от тестове за безопасност на автомобили и услуги на фирми за коли, и автобуси под наем.
Рамщетер е признал за манипулации и през 2012-а година, когато "Жълт ангел" беше даден на кросовъра Audi Q3, получил "официално" 330 000 гласа, докато на практика за него са гласували само 76 000 души.