Предложенията са в посока на намаляване на критериите, които наредбата изисква, за да може да се създаде бус лента
Та специална среща в Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще бъдат коментирани промените в наредбата, определяща условията за обособяване на бус лентите. Основната цел е да
се регламентират правила, според които и в по-малките градове в България да могат да се създадат такива ленти. Това обяви пред БНР Гергин Борисов, който е администратор в интернет инициативата
"Спаси София". "Надяваме се да дойде краят на закъснението на градския транспорт. Изпратихме жалба до Министерството на регионалното развитие, в която описахме, че задръстването много пречи на
градския транспорт. Липсата на бус ленти и адекватни правила за тяхното регламентиране е основната причина той да е в задръстванията. Министър Лиляна Павлова пое инициативата за среща с наши
представители, които представиха пред министерството проблема с липсата на приоритет на градския транспорт на улицата. Стигна се до предложения за нови правила за регламентиране, които са адекватни
за България."
Според Борисов настоящата наредба не дава възможност на общините сами да издават наредби според специфичните им нужди:"Наредбата, която действа в момента, изисква същите условия за регламентиране
на бус лента както в град Сеул, който е с население от 11 млн. души и има 9 хил. автобуса. Това е наредба от 2004 година и както се сещате няма град в България, който да наподоби трафика на Сеул,
камо ли пък град като Плевен и Русе. Новите предложения, които отправихме, а министерството прие и Столичната община потвърди, позволяват бус ленти да се регламентират не само в София и Варна,
където вече съществуват, а и в Плевен, Стара Загора, Русе и Бургас".
Предложенията са в посока на намаляване на критериите, които наредбата изисква, за да може да се създаде бус лента, обясни той:"Единствените булеварди, които отговарят на тези изисквания, са във
Варна – един и в София – три. Това е крайно недостатъчно. Новите изисквания, които предстои да се разискват с министерството, са да има 15 коли на градския транспорт на час в посока, на пътища с
две или повече ленти, а широчината на бус лентата трябва да е минимум 3 метра. Това позволява и на малки градове да регламентират бус лента, ако имат нужда".