Sanadak има за цел ефективно разрешаване на финансови и застрахователни жалби
В Обединените арабски емирства (ОАЕ) заработи Sanadak – омбудсман, обслужващ клиенти на финансови институции и лицензирани застрахователи. Звеното е открито в съответствие с директива на
ръководството на ОАЕ за подобряване на държавните услуги и в съответствие с разпоредбите, определени от Централната банка на ОАЕ. Sanadak е първото законно създадено независимо звено на омбудсмана,
с фокус върху защита правата на потребителите и разрешаването на жалби, произтичащи от сделки с финансови институции и лицензирани застрахователни компании. Отделът поема всички задължения за
разглеждане на жалби на потребители, които преди това са били изпълнявани от отдела за защита на потребителите на Централната банка и комитета за разрешаване на застрахователни спорове. Създаването
на Sanadak е ключов момент в прилагането на ефективни механизми за получаване, обработка и уреждане на потребителски жалби прозрачно и безпристрастно, в съответствие с националните закони и
най-добрите международни практики. Sanadak ще намали необходимостта от завеждане на искове до съдилища и съдебни органи, като по този начин ще укрепи доверието на потребителите и ще повиши тяхната
защита чрез съвместните усилия с финансовите институции и лицензираните застрахователни компании.
Председателят на Sanadak Фатма Ал Джабри посочи, че стартирането на застрахователен омбудсман демонстрира ангажимента на ОАЕ за укрепване на сектора на финансовите услуги за устойчив растеж, в
съответствие с най-добрите международни практики. Sanadak има за цел ефективно разрешаване на финансови и застрахователни жалби.