Основен канал за продажбите на застраховки живот са банките и автомобилните салони
Средната премия по застраховките живот в Русия през 2014 г. достига 755 рубли (22-23 лева), което е шест пъти повече в сравнение с кризисните показатели от 2009 г. (110 рубли или
3-4 лева). За сравнение, в Европа за застраховане на живота хората отделят от 800 до 1500 евро. В България средната премия за животозастраховане е около 20 евро на човек годишно.
През миналата година животозастрахователни полици в Русия са придобили 7,4 млн. руснаци (+9%) и 77 хиляди компани. Това сочи годишният отчет на Ассоциацията на животозастрахователите в Русия.
Като цяло, премиите на компаниите, специализирани в застраховането на живота, отчитат ръст от 17% — от 108,2 млрд. рубли до 126,7 млрд.р.
Основен канал за продажби остават банките и автомобилните салони, които формират 76% от премиите. Чрез агенти са събрани 11% от премиите по застраховки живот. Брокерите формират 7% на сто от
приходите, а преките офисни продажби (корпоративни продажби и телемаркетинг) — 6%.
Активите на животозастрахователите в Русия нарастват с 15% до 210 милиарда рубли, инвестициите се увеличават с 33% до 165 милиарда р. Съвкупната печалба на животозастрахователите след данъци
нараства с 18% до 10 млрд. рубли.