Целта е прилагане на меки мерки за повишаване качеството на застрахователната услуга
Надзорният орган на руските застрахователи – Централната банка на Русия, обяви, че планира към края на тази година да определи най-проблемните компании от гледна точка на клиентите. За база ще служат подадените жалби от клиенти до надзорния орган. След като списъкът бъде изготвен, предстои превантивна работа със застрахователите за подобряване капацитета на служителите и на компаниите. Информацията бе съобщена по време на застрахователна конференция от началник управлението по жалби от потребителите на финансови услуги към службата по защита правата на потребителите в Банката на Русия – Анастасия Андросенко. "Това ще е допълнение към "реактивния" поведенчески надзор. Поведенческият риск-профил ще се базира на броя жалби, постъпили от застрахователя", поясни тя. Андросенко допълни, че тези компании ще бъдат следени изкъсо и ще се работи за решаване на проблемите както на централно ниво, така и на ниво регион, продукт и бизнес-процес. "Това е по-широк и нетрадиционен подход, при който не се прилагат принудителни административни мерки, а се използва "лайт" вариант – срещи, разговори, писма и работа непосредствено с компанията. Целта е една – повишаване качеството на застрахователната услуга", обобщи Андросенко.