Вторият финансов договор за заем, в размер 20 млн. евро, с банката за изграждането на моста беше подписан от вицепремиера Николай Василев и министъра на финансите Милен Велчев на 1 юни тази година
В споразумението с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за финансиране на изграждането на Дунав мост 2 няма клауза за започване на строителство до края на 2004 година. Вторият финансов договор за
заем, в размер 20 млн. евро, с банката за изграждането на моста беше подписан от вицепремиера Николай Василев и министъра на финансите Милен Велчев на 1 юни тази година. С договора средствата от
ЕИБ достигат договорените 70 млн. евро. Първият договор за заем, в размер на 50 млн. евро, е подписан през 2000 г. и е ратифициран от Народното събрание през 2002 г.
Проектирането на инфраструктурата на румънския бряг във фаза идеен проект вече е направено от международния консултант по инженеринг и управление на проекта Scott Wilson, като проектът е одобрен и
приет от румънската страна, заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията София Касидова. Проектът на моста е разработен в 3 варианта, като след провеждане на тръжна процедура за
проектиране и строителство, ще бъде избран един от тези варианти, допълни Касидова.
За отчуждаване на земята на българска територия са изготвени съответните планове, като вече е изпълнена и процедурата по промяна на предназначението на земеделските земи. В зоната на моста на
румънска територия няма частни земи и въпросът за отчуждаване там не стои, поясни зам.-министърът на транспорта и съобщенията.
От българска страна вече е одобрен договора между КfW и немската консултантската фирма ERM, която ще изготви окончателния доклад по ОВОС.
Главната цел на проекта за изграждането на новия мост на р. Дунав е създаването на липсващата връзка в инфраструктурата и развитието на трансевропейски транспортен коридор ІV.