06 Май 2024, 11:23 Днес (0) | Вчера (1)

В туризма готвят бяла книга за отрасъла

30 Май 2019 09:00 в. Монитор по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 30 май 2019, 11:20

Околната среда, бизнесът и технологиите ключови за развитието му

Туристическият бранш ще прави бяла книга, в която ще сподели кои са топ 3 предизвикателства пред отрасъла и как могат да бъдат разрешени те. Това каза директорът на Инвестиционния форум "Хотелиерство и туризъм" Георги Дутчев по време на конференция, посветена на инвестициите, управлението и маркетинга в туризма, пише в. Монитор. Книгата ще бъде изготвена на база анкети, попълнени от шефовете и хората в бизнеса, които директно ще изредят предизвикателствата на туризма в България. "Книгата няма да включва само оплаквания, а ще даде и идеи за решаване на проблемите, които имаме", коментира Дутчев пред "Монитор". По негови думи документът ще излезе този юни, а след това ще бъде изпратен до съответните организации и институции, откъдето да започне комуникация.
Според генералния директор на Grand Hotel Sofia и председател на новосъздадената Българска асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели Жулиета Серафимова у нас има предизвикателства от всякакво естество.
"Това е международна игра по международни правила, които трябва да знаем", коментира Серафимова. Тя завърши с призива браншът да има повече професионално самочувствие и да се учи един от друг като прилага наученото в реалността.
Околната среда, бизнесът и технологиите ще са основни двигатели на промяната в сектора в бъдеще. Такава теза изведе директорът по бизнес развитие в Училището по мениджмънт на швейцарското гостоприемство Рей Юниус. По негови думи, технологиите вече променят начините, по които купуваме продукти. Емоциите пък могат да бъдат засилени чрез използването на дигитализацията. "Това ще го правят хотелиерите, а не други хора", поясни Юниус. Вече не звездите, а популярността ще определя успешен ли е хотелът.
Нов клиент пък ще струва 5 пъти повече, отколкото един лоялен такъв, защото вече всички четат мнения и коментари в Интернет. Очакванията са до 2020 г. броят на туристите да нарасне до 1.4 млрд. души като най-голям ръст ще види Европа -46%. До 2030 г. числото ще стане 1.8 млрд., а Европа и Тихоокеанският регион ще имат най-сериозен ръст със съответно 41% и 30%. В момента най-бързо се развиват дестинациите Индия, Китай, Тайланд, Индонезия, Перу и Кения.
"Преди хотелите предлагаха услуги, днес те предлагат запомнящи се събития", коментира директорът по бизнес развитие в Училището по мениджмънт на швейцарското гостоприемство Рей Юниус. Според него подходът към всеки клиент трябва да е индивидуализиран, а не да е гъвкав и приспособяващ се. "Приключението на госта започва не от момента, в който е на рецепцията, а още когато прави резервацията по Интернет", посъветва Юниус. Бъдещите хотелиери пък ще трябва да могат лесно да се приспособяват към различни екипи, ще трябва да имат дигитални умения, както и умения за работна на международно ниво, а характерите им ще трябва да са по-гъвкави, креативни и иновативни. "65% от децата днес ще работят професии, които все още не са създадени", довърши Юниус.
България също не изостава и се оформя като бързоразвиваща се дестинация с устойчив растеж. През 2018 г. страната ни е на 2-ро място на континента по ръст в нощувките - 15% нагоре в сравнение с 2017 г., сочат данни на ресорното министерство.
В момента 1 на всеки 10 професии е свързана с туризма, а 10,5% от световното БВП се формира от отрасъла. До 2025 г. ще бъдат създадени 72.9 млн. нови работни места и цели 1.5 млн. стаи за гости в Тихоокеанска Азия. Годишният ръст пък ще бъде 3.8%.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 03 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8282
GBP 2.4796 2.4887 2.2865
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив