Съдебният състав прие, че жалбата на “Тафетта Лимитид” е неоснователна
Доводът за допуснато съществено нарушение на административнопроизводствените правила, поради издаване на атакуваните актове, когато е било налице висящо производство пред Комисията за защита на
конкуренцията не е основателен. Според правомощията на КЗК по Закона за държавните помощи, ако се установи, че помощта е предоставена незаконосъобразно, комисията единствено може да разпореди
възстановяването й.
Неоснователен е и доводът, че поради липсата на проведено широко обществено обсъждане със заинтересованите лица на проектите на обжалваните административни актове, се е стигнало до нарушение на
Закона за далекосъобщенията (ЗД). Решението на Народното събрание от 21.03.2002 г. за одобряване на Стратегията за приватизация на БТК е акт със силата на закон. При неговото наличие, Комисията за
регулиране на съобщенията е действала в условията на обвързана компетентност, които изключват обсъждане.
Според съда е неоснователен и третият довод – за липса на законова възможност по ЗД за издаване на индивидуална лицензия без търг или конкурс. В случая специален е Законът за приватизация и
следприватизационен контрол (ЗПСК). В Стратегията за приватизация на БТК изрично е предвидена възможността на БТК да се предостави индивидуална лицензия без търг или конкурс, което е в съответствие
с чл. 39 от ЗПСК.