Създава се впечатление, че предлаганият продукт е с италиански произход
Върховният административен съд потвърди наложени от КЗК санкции в размер на 146 922 лв. на "Чипита България" АД като рекламодател и 12 116,48 лв. на "Блек Чери" АД, Гърция като рекламна агенция за
извършено нарушение по чл. 32 от ЗЗК (заблуждаваща реклама) във връзка с излъчване на телевизионен рекламен клип на продукта на "Чипита България" АД "7days Pizzeti”.
В хода на проучването е установено, че рекламният клип съдържа заблуждаващи елементи относно произхода на стоката, като с него се създава впечатление у потребителите, че предлаганият продукт –
бърза снаксова закуска "7days Pizzeti”, е с италиански произход.
ВАС подкрепя изводите на КЗК, че вниманието на потребителя е насочено звуково и визуално към елементи, които целят да внушат италиански произход на стоката. Създаването на погрешно впечатление у
потребителите, води до увреждане на интересите на потребителите.
Решението на ВАС е окончателно.