Едва след намесата на контролния орган е извършена корекция на сметката на абоната
Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на потребителите (КЗП), че БТК АД (Vivacom) е прилагала нелоялна търговска практика при сключване на предложени по
телефона договори за различни услуги с промоционални отстъпки, тъй като не е предоставяла своевременно предвидения отбив с обяснението, че е допусната "техническа грешка”.
В единия от случаите представител на телекома се обажда на свой абонат с предложение за преподписване на изтичащия му договор за мобилна услуга, при което да получи отстъпка 50% от месечната такса
за първата половин година. След подписване на договор и излизане на първата фактура потребителите установяват, че обещаната отстъпка не е отразена. В една от постъпилите в КЗП жалби по този казус
подателят й твърди, че при запитване в офиса на оператора относно възникналия проблем, е информиран, че отстъпката се залага автоматично в системата и непредоставянето й е пропуск в програмата на
оператора. При подадено от него писмено клиентско оплакване пък е уведомен, че в сключения договор не са предвидени промоционални елементи.
Проверката на КЗП установи, че въпросният потребител е подновил договора си за предоставяни мобилни услуги, като се е възползвал от предоставяна промоционална отстъпка в размер на 50% от месечната
такса за срок от шест месеца. По думите на търговеца, отстъпката не е отразена във фактурата поради "техническа грешка”. Едва след намесата на контролния орган е извършена корекция на сметката на
абоната.
В друг случай в телефонен разговор на клиентите се предлага телевизионен пакет НВО при промоционални условия за срок от четири месеца, като писмен договор и условията по него не се предоставят, а
след изтичане на срока на промоцията дружеството начислява такси за услугата (без да ги е уведомило, че трябва да се откажат от нея). Такава е ситуацията, в която е изпаднала една от клиентките на
телекома, подали жалба в КЗП. Дамата оспорва начислените от доставчика след изтичането на промоцията суми с аргумента, че липсва договор и поради това тя не е наясно с условията на предоставяната
услуга и с процедурата за отказ от нея. В хода на проверката на КЗП става ясно, че при сключването на договора с потребителката за предоставяне на пакетната услуга Vivacom Trio: Net + Mobi + TV
(половин година по-рано) е залегнала 25% отстъпка за целия му период, но това не е отчетено във фактурите.