Жертвите на безразсъдни велосипедисти не могат да предявяват значителни искове, защото няма застраховател, към когото да се обърнат
Много скоро велосипедистите могат да бъдат принудени да имат регистрационни номера, застраховка и да спазват ограниченията на скоростта във Великобритания. Това ще бъдат само част от мерките,
включени към изпълнението на радикална промяна на законите за движение по пътищата, съобщава в. "Дейли мейл", цитиран от в. "24 часа". Сред министрите нараства убеждението, че водачите трябва да
спазват същите ограничения на скоростта и други пътни правила като шофьорите на фона на бума на колоезденето.
Това важи особено за по-бавните зони, където се спазва ограничение от около 30 км в час (20 мили). Тези места стават все повече, особено в жилищните райони в цялата страна.
При тези обстоятелства изглежда нужно велосипедистите да бъдат обект на наказателни точки или глоби за превишена скорост или преминаване на червено, както всяко друго превозно средство.
Длъжностните лица признават, че това означава, че велосипедистите ще се нуждаят от табели с номера или друга форма на разпознаваема маркировка, за да се прилагат наистина законите.
Като част от планирания преглед те също така искат да се обмисли задължителна застраховка, която да даде възможност на всички пешеходци, сериозно ранени от безразсъдни колоездачи, да получат
обезщетение.
Блъснатите от автомобили пешеходци могат да предявят значителни искове, които се изплащат от застрахователя на шофьора. Но това не е възможно за жертвите на безразсъдни велосипедисти, защото те
дори не могат да бъдат осъдени подобаващо.
Плановете на правителството ще бъдат част от по-широка репресия срещу малцинство от агресивни ездачи, която също ще доведе до създаването на ново престъпление при причинена смърт поради опасно
колоездене, което министърът на транспорта Грант Шапс обяви във в. "Дейли мейл" по-рано този месец.
Понастоящем заради необновени закони велосипедистите-убийци могат да бъдат осъдени на затвор за максимум 2 години, а шофьорите - до живот.
Промените, обявени от правителството през януари, на практика значат, че велосипедистите имат предимство пред шофьорите и дори се насърчават да карат по средата на пътя на някои улици, което
затруднява останалата част от движението.