Право да извършват и получават електронни изявления от името на МС, както и да ги подписват като официални електронни документи, имат само министър-председателят, началникът на кабинета му, заместник министър-председателите, министърът на държавната администрация, министърът без портфейл, главният секретар на Министерския съвет и директорите на дирекции
В изпълнение на правителствено постановление № 153 от 2004 г., Министерският съвет вече ще издава и приема документи, подписани с електронен подпис. Министърът на държавната администрация Димитър Калчев одобри Указания за приемането и издаването на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис в администрацията на Министерския съвет. Министерският съвет ще приема такива документи от други ведомства чрез електронна поща с адрес: [email protected]. Гражданите могат да изпращат жалби до администрацията на Министерския съвет на адрес [email protected]. Входящи електронно подписани документи ще се приемат и чрез външни носители (дискети или дискове) на адрес София 1594, бул. “Дондуков” № 1, Деловодство на Министерския съвет. Право да извършват и получават електронни изявления от името на Министерския съвет, както и да ги подписват като официални електронни документи, имат само министър-председателят, началникът на кабинета му, заместник министър-председателите, министърът на държавната администрация, министърът без портфейл, главният секретар на Министерския съвет и директорите на дирекции, съобразно делегираните им правомощия и други овластени със Заповед лица, в рамките на предоставената им представителна власт. Звеното в Министерския съвет, изпълняващо деловодни функции, също може да получава електронно подписани документи. Изпълнението на Постановление № 153 е част от процеса по изграждане на електронно правителство като стратегическа цел в правителствената програма за управление на страната.