Вероятно причината е в ограничената информация, която дава новия етикет
Около 100 дни изминаха от ноември 2012 г., когато беше въведено новото европейско законодателство за етикетиране на гумите, което засегна милиони гуми, предназначени за продажба в
Европа. Европейските търговци на гуми са добре запознати с етикета за гуми, неговите изисквания и ограничения, за разлика от потребителите, които в голяма степен не са запознати с
етикетирането, коментира Майкъл Рзонзеф, вицепрезидент автомобилни гуми в Goodyear за Европа, Близкия изток и Африка.
Новият етикет не повлия особено върху продажбите на зимни гуми, твърдят специалистите. Причината се крие във факта, че етикетът дава ограничена информация и не отразява представянето на
гумите в зимни условия по отношение на спирачния път и сцеплението при ниски температури на сняг и лед.
Въпреки това, ключово за успеха на етикета е стриктното прилагане на европейското законодателство.
Производители на гуми призовават страните-членки на ЕС внимателно да следят дали на пазара се предлагат гуми с некоректен етикет.