Висшите училища могат да предлагат дистанционно обучение по всички специалности и за придобиване на всички образователно-квалификационни степени и на научна степен “доктор”, както и за повишаване на квалификацията на специалисти с висше образование
Дистанционна форма на обучение да предлагат само висшите училища, получили програмна акредитация по съответното професионално направление, специалност от регулираните професии или научна специалност. Това предвижда приетата Наредба за държавни изисквания за организиране на дистанционна форма на обучение във висшите училища. В документа се дава официална дефиниция на дистанционна форма на обучение, с която ще се елиминират предпоставките за многобройните самостоятелни тълкувания на понятието от страна на различните учебни заведения. Висшите училища могат да предлагат дистанционно обучение по всички специалности и за придобиване на всички образователно-квалификационни степени и на научна степен “доктор”, както и за повишаване на квалификацията на специалисти с висше образование. Четири са равнищата на технологична осигуреност на учебните материали и ресурси - учебни и методически материали на хартиен носител или техните електронни варианти; мултимедийни и интерактивни учебни материали, разпространявани на електронни носители, магнитни и оптически дискове, аудио и видео средства; учебни материали и модули за обучение и оценяване, разположени на специализирани сървъри с гарантиран восокоскоростен интернет - достъп; материали за самоподготовка, разположени в интернет – базирана система с гарантиран високоскоростен достъп. Наредбата предвижда и разработването на програми за дистанционна форма на обучение за хора със специални образователни потребности.