Компаниите имат достатъчен финансов резерв да покрият дефицита
Застрахователните компании сами ще се справят с проблема "Зелена карта", без това да има последици за клиентите. Това мнение изрази пред БНР Владимир Тодоров от Българската асоциация на
пострадалите при катастрофи. "Това, което следва, е че има проблем с изплащането на щети на български автомобили в чужбина. Също така означава, че нашето бюро има пропуски в работата. То трябва да
мениджира процеса по изплащането на щети на българи в чужбина, да защитава интересите на членовете си, застрахователните компании, да предотвратява изтичане на ресурс и застрахователни измами",
каза Тодоров. От Съвета на бюрата очакват да има общ презастрахователен пул за всички компании и да се увеличи частната вноска – нашите застрахователи да внасят по-големи суми по презастрахователни
договори, разясни експертът. "Надявам се, че няма да се стигне до повишаване на цената на "Гражданска отговорност". Подобна ситуация имаше през февруари, когато бяха събрани допълнителни 10 лева
към всички застраховки. В момента повечето компании са против този подход – да се събират пари от гражданите. Допълнителна фиксирана сума едва ли ще бъде плащана", подчерта Тодоров. Вариантите са
самите компании да попълнят дефицита за собствена сметка или цените да се повишат за рисковите превозни средства, като влекачи и автобуси, но не и за масовия потребител. Според Тодоров компаниите
имат достатъчен финансов резерв да покрият дефицита.