19 Април 2024, 05:44 Днес (0) | Вчера (11)

Владимир Тодоров: Тази година е ключова за пътната безопасност в България

29 Януари 2019 12:05 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 29 януари 2019, 11:07

Докато не се поставят камери на всеки 10-20 км, не се направи единна система за контрол и не се направим така, че глобите да се плащат, всички други мерки биха останали на заден план

"2019 година е ключова за пътната безопасност в България заради изцяло новото законодателство. Новият закон ще замени досегашния, променян 80 пъти. Вероятно ще имаме и държавен орган, който ще прокарва политиката за пътна безопасност". Това каза пред БНР Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
"В новото законодателство се акцентира върху нови моменти, като: младите водачи да имат придружител, защото всеки пети млад водач у нас през първата година участва в пътно-транспортно произшествие, което очевидно е проблем", каза още Тодоров в предаването "Преди всички". Той изрази надежда, че новият държавен орган ще съумее да привлече качествени хора.
"През тези години се смени посоката, правеха се промени на парче, след събитията. Надявам се този орган да има стратегия и визия за това как да реши проблемите. Има добри опити и практики. Но когато в България имаш 265 общини, всяка от които провежда пътна безопасност, имаш ангажирани седем-осем министерства, като всяко едно работи за себе си, трябва да има един орган, който да провежда тази политика".
Владимир Тодоров посочи, че организацията му има забележки по закона за водачите. "Искаме осъвременяване на изпитните листовки. Искаме да отпадне Министерството на образованието и науката като фактор при определяне на изпитните листовки. Трябва само Министерство на транспорта да бъде фактор."
Според Тодоров, докато не се поставят камери на всеки 10-20 км, не се направи единна система за контрол и не се направим така, че глобите да се плащат, всички други мерки биха останали на заден план.
"През годините се показа, че проблемът е в събираемостта. Пътната полиция в София няма ресурса да спре карането в бус лентите. Това ще продължи, дори да сложим глоба от 5000 лева. Ако няма ефективна система за контрол, то няма смисъл да вдигаме тези глоби".
Владимир Тодоров е част от екипа на Фондация "Годишни награди за пътна безопасност". Днес фондацията ще отличи най-добрите инициативи в областта на пътната безопасност. Призовете се дават за осми път. Тази година има близо 70 номинации. Награди ще бъдат раздадени в пет категории. Тодоров посочи, че традиционно най-активни са училищата и детските градини, които формират около половината от участниците.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 18 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8385
GBP 2.4796 2.4887 2.2902
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив