Предлаганите стоки са от прахосмукачка, през козметика до възглавници, матраци и колани с ортопедични свойства за по 2000 - 3000 лв.
От платформата "Ние, потребителите" предупредиха, че при организирането на презентации в наети зали недобросъвестните търговци злоупотребяват с незнанието на потребителите за правото им да се
откажат от покупката, процедурата и сроковете, предаде БНР. Най-уязвими са по-възрастните, безработните и социално слабите, които са фокусни публики на организаторите на такива събития с цел
продажби. А предлаганите стоки са от прахосмукачка, през козметика до възглавници, матраци и колани с ортопедични свойства за по 2 000 - 3 000 лв, посочи основателят на платформата Габриела
Руменова. Експертът обясни, че потребителите имат право да се откажат от покупката извън търговски обект в 14-дневен срок от сключването на договора или доставката на стоката, но за целта следва да
спазят законоустановената процедура и срокове.
Първо, трябва най-късно до две седмици да уведомят търговеца за желанието си да развалят договора, като изпратят стандартния формуляр за отказ, който търговецът трябва да им е предоставил най-късно
при покупката. Търговецът на свой ред следва да уведоми без необосновано забавяне, че е получил заявката.
Втората стъпка е до 14 дни след изпращането на формуляра за отказ да върнат стоката на търговеца на посочения от него за тази цел адрес. До 14 дни от получаването на стоката търговецът трябва да
възстанови на потребителя заплатената сума и то по начина, по който е била платена, освен ако двете страни не договорят друго.