Всеки четвърти разглежда възможността за сключване на животозастраховка или за увеличаване на покритието й
Пандемията от коронавирус накара милиони американци да преразгледат управлението на личните си финанси. 41% от хората считат, че COVID-19 ги е принудил да търсят финансова защита за тях и семействата им и почти всеки четвърти (22%) вече разглежда възможността за сключване на животозастраховка през тази година или за увеличаване на покритието. Това сочи наскоро проведено проучване на застрахователя Unum Group. "Пандемията промени живота ни и не е изненада, че все повече хора мислят за животозастраховки", посочи Крис Пайн, изпълнителен вицепрезидент на Group Benefits в Unum. "За повечето хора способността да печелят доходи през целия си живот е най-големият актив, който имат."
Като цяло 22% от застрахованите вече търсят допълнителни покрития по своите животозастрахователни планове, като тази възходяща тенденция е особено осезателна сред определени групи:
семействата с деца (34%), възрастните афроамериканци (36%), възрастните латиноамериканци (38%), младите поколения Z (38%) и милениалите (30%).
Проучването показва, че почти в половината (48%) от домакинствата потенциална смърт на основния работещ ще доведе семейството до сериозни финансови затруднения за не по-малко от 3 месеца.
В същото време сериозен процент американци не разбира нуждата от животозастраховане, а 45% нямат или не знаят дали имат животозастраховка.
На въпрос каква трябва да е полицата, повече от една трета (36%) от запитаните отговарят, че тя трябва да е еквивалент на удвоения им годишен доход, а други 28% считат, че им е нужно да е три и повече пъти повече. Според организацията Life Happens обаче, основният работещ в семейството трябва да има полица 10-15-кратна на годишната му заплата, за да бъдат покрити разходите на домакинството: за погребение в случай на смърт, за режийни, за ипотека, за бъдещи финансови задължения, като образование или пенсиониране.
Онлайн проучването е проведено от 25 август до 2 септември 2020 год. сред 1002 американци.