Съотношението "цена-качество" е основната причина потребителите да продължат да се доверяват на същия застраховател
Трима от четирима потребители (76%) разчитат на своя застраховател да им помогне при справяне с киберазплахите, тъй като коронавирусната пандемия насочва повече потребители онлайн. Това сочи
проучване на глобалната технологична компания Accenture, проведено сред 47 000 респонденти в 27 държави. Докладът, озаглавен "Три начина, по които COVID-19 променя застраховката", се фокусира върху
това как опитът на потребителите със застрахователни продукти и услуги по време на пандемията може да доведе до трайни промени в индустрията и какви са техните очаквания. Според Кенет Салданя от
Accenture, в момента се намираме в началото на ново движение при личните киберзастраховки. Пандемията оказа силно влияние върху живота на клиентите, което вероятно ще преориентира очакванията им
към застрахователите да им помогнат в по-уязвимия дигитален свят. "Застрахователите преосмислят ролята си в живота на своите клиенти, като им помагат да се справят с киберинциденти и надграждат
дългогодишното доверие с клиентите, за да им гарантират, че тяхната самоличност и лични данни са защитени", посочи Салданя.
Пандемията е увеличила риска от кибератаки и измами, тъй като хората прекарват повече време онлайн. Това кара потребителите да търсят повече от традиционните решения за кражба на самоличност и да
се обърнат към своите застрахователи в лично качество за защита от кибератаки, въпреки че киберзастраховането традиционно се предлага предимно като търговски продукт, сочи докладът. В същото време
обаче потребителите са загрижени за защитата на своята самоличност при включването на застраховки, като всеки пети (20%) казва, че се притеснява, че личните му данни могат да бъдат откраднати, ако
ги сподели с доставчици на застрахователни услуги.
Потребителите очакват дългосрочни промени в живота си, които поставят нови изисквания към застрахователите. Повече от половината (56%) от анкетираните, които могат да работят от вкъщи,
очакват да правят това по-често в бъдеще. И тъй като домовете сега са "новият офис", повече от половината (53%) от анкетираните заявяват, че биха се заинтересували от домашна застраховка за
киберсигурност, при която премиите са обвързани с използването на най-новия софтуер за защита от вируси.
"Тъй като повече хора вече работят отдалечено, застрахователите трябва да защитават домовете на своите клиенти не само като физически активи, но и като цифрови активи, - казва Салданя. -
Застрахователите трябва да играят активна роля за предотвратяване на киберзаплахите, а потребителите очакват да бъдат поощрени за доброто си поведение в мрежата и техните премии да отразяват
по-точно начина им на живот."
По отношение на решението дали да останат със застрахователя си, или не, сега потребителите посочват съотношението "цена-качество" като основна причина да продължат да се доверяват на същия
застраховател. Припомняме, само преди две години основните приоритети на потребителите по отношение на техния доставчик на застраховане бяха фокусирани върху обслужването на клиентите, включително
бързото и ефективно разрешаване на проблеми.