Киберпонеделникът обаче успокоява ситуацията
Традиционните разпродажби по време на Черния петък* провокират увеличение на исковете за изплащане на застрахователни обезщетения – това обяви британският застраховател Co-op Insurance, базирайки
се на данни за обема продажби, броя инциденти по пътищата, автомобилните аварии и кражбите на транспортни средства. От застрахователната компания посочват, че отстъпките в магазините рядко
увеличават пътния трафик, а оттам и броя пътно-транспортни произшествия. Наблюденията на експертите са, че по време на голямото ноемврийско пазаруване броят на застрахователните претенции в
автомобилното застраховане се увеличава с 21%. Това е така, защото водачите са увлечени в пазаруване повече, отколкото в шофирането, обяснява Ян Кершоу, шеф на отдел "Ликвидация" в Co-op Insurance.
На другия полюс е т.нар. Киберпонеделник** (Cyber Monday), когато претенциите рязко спадат, но все пак остават достатъчно високи до края на Коледната ваканция.
*Черен петък в САЩ е денят след Деня на благодарността, който е възприет за начало на коледния пазар. На този ден обикновено се предлага чувствително намаление на цените на стоките и хората
масово пазаруват. Шопинг манията "Черен петък" отдавна е разпространена по целия свят.
** Въпреки че още не е придобил широка популярност в България, Киберпонеделникът е понеделникът след световния ден за голямото предколедно пазаруване Черен петък. Киберпонеделникът е ориентиран
повече към намаления и разпродажба в онлайн магазините. Често двата "празника" за потребителя се събират в дълъг четиридневен уикенд, в който хората се превръщат в преследвачи на най-добрите оферти
по магазините.