Най-активните потребители на електронното банкиране са британците, холандците и шведите
В ново проучване на Mastercard, оповестено днес, граждани от 11 европейски държави споделят своето виждане за това защо дигиталните иновации и решения са важна част от бъдещето на финансовите
услуги и търговията. Изследването на нагласите на клиентите на банки в Европа показва, че удобството е най-важното предимство за използването на електронно банкиране, като ключови фактори са
спестяването на време (70%) и лесната употреба (59%). Шест от десет европейски потребители приветстват дигиталните решения и вярват, че дигитализацията на банковата индустрия я прави по-удобна и
по-сигурна.
Изследването показва още, че лоялността на клиентите към настоящата им банка е сравнително ниска: почти половината от потребителите в Европа (49%) заявяват, че в определен момент ще обмислят
преминаването към електронна банка. Особено ниска е лоялността на потребителите в Германия: 27% обмислят да сменят обслужващата ги банка в рамките на следващите 12 месеца. Най-високо доверие в
настоящата си банка демонстрират холандците: едва 7% заявяват, че възнамеряват да я заменят с друга, а 52% са категорични, че ще я запазят.
Наред с това, европейските потребители вярват, че процесът на дигитализация във финансовата индустрия ще засегне и банковите клонове. Две трети смятат, че клоновете на банките ще продължат да
съществуват след десет години, но с намалена численост. Около 6% пък са убедени, че физическите банкови клонове ще изчезнат в рамките на този период.
Други изводи от проучването са:
На въпроса какво биха променили потребителите в текущата си банка, ако имат тази възможност, първият им отговор е "удобство", като под това клиентите разбират продуктите им да са "достъпни
навсякъде, както и лесни за ползване" (42%).
Вторият най-често срещан отговор е гъвкавостта и 24-часово обслужване (27%).
Повече от 85% използват дигитални банкови услуги (онлайн или мобилни) поне веднъж месечно, а 38% дори го правят на дневна и седмична база.
Най-активните потребители са британците (54%), следвани от холандците (51%) и шведите (47%), използващи електронно банкиране на дневна до седмична база, за разлика от едва 26% от швейцарците и 27%
от унгарците, които заемат последните места от изследваните пазари.
Проучването е проведено от Innofact AG по поръчка на Mastercard. 11 915 са попълнените анкетни карти от 11 европейски държави: Италия (1084), Германия (1081), Испания (1081), Франция (1088),
Великобритания (1090), Полша (1082), Холандия (1083), Швеция (1082), Швейцария (1088), Унгария (1076) и Русия (1080). Респондентите са набрани от Innofact чрез онлайн панела entscheiderclub.de и
панели на международни партньори. Анкетираните са на възраст над 18 години.