20 Януари 2025, 16:59 Днес (0) | Вчера (0)

Всяка опашка отнема средно по 4.49 минути в България

04 Септември 2012 16:13 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 4 септември 2012, 16:17

Ситуацията в България е по-добра от средната в Европа, където човек стига до касата средно за 9 минути, с минута по-бързо отколкото преди две години

Времето, нужно на клиентите в България, за да стигнат от края на една опашка до началото й, е 4.49 минути.  Хората най-много се бавят в пощенските клонове - средно над 17 минути.  На билетните каси на ЖП гарите и в банковите офиси потребителите престояват средно по 12 минути.

 

Това сочат резултатите за България от международно изследване на компанията  "Client X", която  за четвърта поредна година проучва обслужването в 24 държави в Европа по метода на тайния клиент. През тази година фокусът е върху отражението на рецесията върху потреблението.

Ситуацията в България е по-добра от средната в Европа, където човек стига до касата средно за 9 минути, с минута по-бързо отколкото  преди две години.

Като цяло по-дългото стоене на опашки през последните години може да се обясни с промените в пазара на дребно по време на рецесията, посочват авторите на изследването. Според него клиентите изглеждат примирени с чакането на опашка, но един на трима показва известна степен на недоволство от това. Веднъж достигнали началото на опашката, само в половината от случаите обслужващият персонал се е усмихнал на тайните клиенти.

Според мистериозните клиенти в случаите, когато се е налагало изчакване, опашката е можело да бъде намалена чрез отваряне на нови каси или чрез осигуряването на повече персонал. Това обаче се е случвало много рядко.

Начело на класацията по най-дълги и продължителни опашки е Русия. Най-дългите опашки имат пощите, показва още проучването тази година.

От данните се вижда, че в сравнение с 2010 г. чакането в офисите на банките средно е спаданло от почти 19 минути на 12. На касите на жп гарите също се чака по-малко вече - средно 8.8 минути при при 12.19 минути две години по-рано.

Очаквано при тези данни неудовлетвореността на клиентите - от 75 на сто е най-висока в Русия, следвана от Чехия(50%) и Латвия(36%). България(8%) заема 18-то място - след Швеция(10%) и наравно с Великобритания.

Данните показват още, че най-щедри в доброто си отношение към клиентите са служителите в магазинете за дрехи, заведенията за бързо хранене и в банките. На първите две места в над 90 на сто от случаите клиентите са получили поздрав, усмивката обаче има скромен дял от 0.74 на сто, а извинения - в 0.2 на сто от случаите. В банките обаче 83% от клиентите са получили поздрав, 0.7 на сто - усмивка и едва 0.05% - извинение.

Качеството на обслужването излиза, че е най-високо във Великобритания, следвана от Гърция, Кипър и Полша.

В Естония, Хърватия и Белгия е най-вероятно клиентът да поучи извинение, когато се налага. Най-невероятно е това да се случи Франция, Великобритания, Кипър.

 

 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 20 Януари 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8992
GBP 2.4796 2.4887 2.3158
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив