Водачите са по-склонни да дават предимство на млади жени и майки с деца
Всяко трето пътно произшествие у нас е с участието на пешеходец. Убитите са два пъти повече в сравнение с останалите страни в ЕС. А София е най-смъртоносният град за пешеходци в Европа. Средно за Европа около 20-24 % от загиналите в катастрофи за пешеходци, докато у нас са 50%.
„Резултатите от статистиката показват, че пътната обстановка у нас, колкото и старнно да звучи се подобрява и то доста рязко тъй като ежегодно произшествията с постардали и загинали намаляват”, коментира комисар Алекси Стратиев.
Експеримент на bTV показа, че пешеходците, чакащи на бордюра у нас просто нямат шанс. Водачите са по-склонни да дават предимство на младите жени и майките с деца. Шофьорите на градския транспорт също не показват особена толерантност към пресичащите.
Накрая статистиката показва, че 120 коли не дадоха път на пешеходци, намиращи се на зебра и стъпили на платното, докато 45 водачи го направиха. Според експерти причината шофьорите да не спират е на първо място е културата и маниерите. На второ място решаваща се оказва скоростта.
Ако караш малко по-бързо от допустимото в града, е много по-вероятно инстинктивно да решиш да не спреш на пешеходна пътека.
От МВР се надяват, че тенденцията все повече хора да спират на пешеходна пътека ще продължи, защото статистиката за убити пешеходци все още е твърде страшна.