Удрят чужденците с десетократни тарифи
Всяко трето такси мами клиентите си. 30 на сто от жълтите коли в страната са нелегални, твърдят хора от бранша. Те удрят пътниците със значително по-високи сметки и не плащат данъци и осигуровки. Обикновено това са стари автомобили, които често използват името на известна фирма. Най-често ментетата се навъртат пред гарите и автогарите и дебнат за пътници, които не познават града. Увеличава се броят на нерегистрираните таксиметрови автомобили, пътуващи между Варна и курортните комплекси. Техни жертви най-често стават чуждестранните туристи, които не са запознати с опознавателните знаци и задължителното оборудване на таксиметровите коли у нас. Тарифите им са десетократно по-високи от официалните. Цените на таксиметровите превози се определят свободно, но тарифата задължително трябва да е написана върху лепенката на предното, страничното стъкло и пред мястото на пътника. Трябва да бъдете особено внимателни по празнични дни, защото тогава показанията на апарата обикновено се умножават по две, предупреждават специалистите. Няколко са най-често използваните трикове от недобросъвестните таксиметрови шофьори. Един от тях е неясно изписани числа при тарифите. Например 9, което се вижда като 0, или 7, изписано като 1. Друга измама е огромна цена за минута престой, като се разчита на това, че клиентите рядко обръщат внимание на тази тарифа. Случва се и да се разменят местата на нощната и дневната тарифа. Всички таксиметрови коли трябва да минават на всеки 6 месеца на технически преглед. Отделно от това всяка година се извършва и преглед от Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) относно транспортната годност на автомобила. Там се проверяват изправността на апарата, както и всички обозначителни символи на такситата. По закон всички жълти коли са длъжни да имат фирмени стикери на вратите си, както и телефон за връзка с превозвача, който представляват. При колите, които не са минали прегледа за транспортна годност, често се получава разминаване между обявената тарифа и реалното отчитане на апарата, обясниха инспекторите от ДАИ. Когато се констатира неизправност в апарата, колата трябва да бъде спряна от движение. Контролните органи обаче дават възможност на шофьорите сами да отстранят повредата и след това отново да се явят пред органите на ДАИ. При доказано нарушение фирмите предвиждат глоби или прекратяване на договора на шофьора.