Кризата на автомобилния пазар в Европа изглежда остава в миналото, след като продажбите вървят нагоре за седми пореден месец, сочат данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА)
Кризата на автомобилния пазар в Европа изглежда остава в миналото, след като продажбите вървят нагоре за седми пореден месец, сочат данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА). Изненадващо България е втора по този показател за тримесечието, като отстъпва единствено на Португалия.
От януари до март в страната са били купени 4619 нови коли или с 30.4% повече. В Португалия ръстът е 40.5 на сто. За март търсенето в България е нарастнало с 30.4 на сто (4619 срещу 3541 сделки), което ни отрежда пета позиция.
Както е известно обаче на данните за България трябва да се гледа с подозрение, заради сериозният реекспорт на автомобили към други страни от ЕС. За цялата минала година изнесените коли са 2105 при около 23 500 сделки общо. Нормално е да се предположи, че при засиленото търсене в страните от ЕС и българският реекспорт ще се увеличи.
Ако се върнем към общата картинка, то през март търсенето на нови автомобили в страните от ЕС е нараснало с 10.6% до 1 449 148, автомобила, а за тримесечието сделките а повече с 8.4 на сто, като са купени 3 246 719 нови леки коли. Поглед към данните на АСЕА показва, че от март миналата година насам ръст е имало през девет от дванадесетте месеца.
През март най-сериозен ръст на продажбите на основните пазари има във Великобритания (+17.7%), Испания (+10.0%), Франция (+8.5%), Германия (+5.4%) и Италия (+5.0%). За тримесечието всичко от изброените страни също са на плюс, като отново най-доволни могат да са дилърите на Острова (+13.7 на сто) и на Иберийския полуостров (+11.8%).
През март и за първите три месеца на годината, от обхванатите от статистиката на АСЕА 28 държави само в три има спад на търсенето.