Преди да катастрофира в Яванско море самолетът на AirAsia е бил управляван от втория пилот, обявиха водещите разследването в Индонезия, съобщава Ройтерс
Информация от "черната кутия" със записите на данните от полета представя "много ясна картина" какво се е случило в последните минути от полета на QZ8501, но официални лица предоставиха малкo подробности от междинен доклад за катастрофата.
В минутите преди катастрофата вторият пилот, който обикновено седи от дясната страна на пилотската кабина, е управлявал самолета, обяви ръководителят на Националната комисия за транспортна безопасност, имайки предвид французинa Реми Плесел, който е действал като помощник пилот.
"Капитанът, който е седял в ляво, е наблюдавал бордовите уреди", допълва представителят.
53-годишният капитан се смяташе, че е поел контрола над самолета от Плесел, когато е започнал да се изкачва и после внезапно е загубил височина, според официални лица.
Засега не е посочена причината за трагедията, при която загинаха всички 162 души на борда на самолета.
Разследващите отбелязват, че данните от полета и разговорите на пилотите в кабината показват, че самолетът се е движил на стабилна височина преди инцидента. Самолетът е бил изправен и всички членове на екипажа са били изрядни, допълват те.
Стана ясно също, че Индонезия е предала междинен доклад за катастрофата на Международната организация за гражданска авиация в сряда, тъй като световните правила в авиацията изискват такъв доклад да бъде представян месец след катастрофа.
Докладът няма да бъде огласяван. Той не включва анализи, а само факти. Окончателният доклад ще бъде готов в рамките на най-малко 6-7 месеца.
До момента са открити 70 тела в Яванско море.