20 Май 2024, 04:27 Днес (0) | Вчера (0)

Въвеждат автоматично подаване на сигнал до телефон 112 при ПТП

11 Февруари 2015 15:59 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 11 февруари 2015, 15:48

Новата функционалност на телефон 112 влиза в сила от 2017 година

В процес на експериментиране са нови функционалности в националната система 112. Те се изразяват в автоматично генериране на сигнали до телефон 112 при пътнотранспортни произшествия, което е проверено в тестова среда. Очаква се проектът eСall  да бъде реализиран през 2017 година. Това съобщи зам.-министър Цвятко Георгиев, при откриването на Европейския ден на телефон 112. Той посочи, че МВР ще продължи да участва в популяризирането на тази система и ще подкрепя иновациите в нея.

През 2014 г. в Националната система 112 са приети 5 325 237 повиквания, от които 2 084 743 реални сигнали с конкретни искания на граждани за оказване на помощ. 1 396 570 от тях са насочени към службите за спешно реагиране, съобщи директорът на НС 112 Стоян Граматиков. Най-много съобщения за инциденти са предадени към спешна помощ (45,9%) и Полиция (45,0%), 4,3%  - към ПБЗН и 4,8% - към останалите служби. Средно на денонощие в системата са регистрирани 14 590 повиквания.

Случаите, предадени на полицията, са се увеличили с 4%, тези към ПБЗН - с 6%, а тези към другите служби (Планинска спасителна служба, ДА "Морска администрация”, Агенция "Пътна инфраструктура”) с 41%. Предадени към Центровете за Спешна медицинска помощ инциденти са намалели с 2%.

През 2014 г. се отчита значително повишаване на ефективността на тел. 112, като при средно намаление на броя на приетите обаждания с около 6%, е налице  3% увеличение на случаите, предадени на полицията, Спешна помощ и останалите служби за спешно реагиране -  Планинска спасителна служба, ДА "Морска администрация”, Агенция "Пътна инфраструктура”.

Основни фактори за това са намаление на нерегламентираните повиквания, както и проведените информационни инициативи за запознаване с предназначението на услугата 112.

Броят на нерегламентираните повиквания през 2014 г. е 3 077 232, съответно по 8 644 броя на ден, което представлява 58% от общия брой повиквания или всяко второ обаждане. Според европейските стандарти нерегламентирани повиквания са случайни набирания – (Pocket call); грешна преценка (подаващият сигнал погрешно преценява, че случаят е спешен); сгрешен номер (неволно избиране на спешния телефон при опит за набиране на друг номер); искане за информация (гражданин се свързва с телефон 112, за да получи административна информация, да разговаря по повод пътната обстановка, времето, часа и т.н.); лъжливо обаждане (злоумишлено обаждане, когато гражданин умишлено се свързва със спешния телефон и съобщава за инцидент, който реално не съществува); детска игра; обаждания от лица с психически отклонения; агресивни обаждания и прекъсване на връзката (умишлено и многократно обаждане на 112, последвано от бързо затваряне на телефона). Тези повиквания значително затрудняват работата, както на служителите от 112, така и на службите за спешно реагиране, не само у нас, но и в цяла Европа.

Началник отдел "Национален оперативен център” в ГД "ПБЗН” Тошко Бързилов сподели как нерегламентираните обаждания затрудняват работата на ПБЗН и призова отново спешният телефон да се използва само по предназначение.

Събитието уважиха зам.-директорът на ГД "ПБЗН" Асен Игнатов, началникът на Столичното управление "ПБЗН" Огнян Методиев, представители на ГД "ПБЗН", служби за спешно реагиране от София град и областите Софийска, Перник, Кюстендил, Благоевград и неправителствени организации.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 17 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7999
GBP 2.4796 2.4887 2.2781
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив