Visa обяви началото на Visa Global Transit Solutions – програма, която ще ускори използването на дебитни, кредитни и предплатени карти за закупуване на билети в градския транспорт. Програмата има
за цел да подобри пътуването в публичния транспорт по целия свят и да го направи по-удобно за всички пътници.
"Работим усилено, за да направим обществения транспорт в Лондон леснодостъпен за всички и разработването на безконтактно таксуване за билети бе огромна част от това. Повече от 40% от билетите се
купуват чрез безконтактни карти или мобилни устройства, а системата ни регистрира употреба на карти от повече от 100 страни. За да достигнем до този момент, трябваше да се променят много неща в
начина, по който работи платежната индустрия, като например създаването на нови правила за плащане. Без съвместната работа в партньорство с Visa нямаше да видим огромните ползи за клиентите, които
безконтактното плащане на билети в Лондон им донесе", сподели Шаши Верма, главен технически директор на обществения транспорт в Лондон (Transport for London (TfL)).
Моделът на Visa позволява на операторите да предлагат разнообразие от гъвкави тарифи, включително фиксирани тарифи, базирани на времето и разстоянието тарифи и мултимодални тарифи, както и функции като таксуване, концесии и възстановяване на суми при закъснения.
Проучването на Visa "Градове без пари в брой: Осъзнаването на ползите от дигиталните разплащания" показа, че дигиталните разплащания имат потенциала да намалят значително разходите, свързани с
транспортните и пътните такси, налагани от общинските власти. Проучването установява, че разходът за транспортните оператори е средно 14,5 цента от всеки събран долар в брой, в сравнение със само
4,2 цента за всеки дигитален долар.
Неотдавна Visa организира поредица от събития за транспортни оператори и технологични компании, които искат да научат повече за различните инициативи, разработени по програмата Visa Global Transit
Solutions.
Първото събитие се проведе в Лондон, а следващи инициативи ще има в Дубай, Ню Йорк и Сингапур.
Употребата на безконтактни разплащания в световен мащаб се е увеличила значително през последните години, особено в Европа, където днес над 40% от продажбите "лице в лице" на Visa са безконтактни,
сочат данни на компанията от юни 2017 г.