НБПП въведе пилотно две услуги - гореща линия за правна помощ и регионални центрове за консултации
Правителството одобри промени в правилника за устройството и дейността на Националното бюро за правна помощ, с които се усъвършенства системата за правна помощ на максимално широк кръг от социално слаби граждани и уязвими социални групи, предаде БГНЕС.
В изпълнение на проект, финансиран по Норвежкия финансов механизъм, Националното бюро за правна помощ (НБПП) въведе пилотно две услуги – гореща линия за първична правна помощ и регионални центрове за консултиране. От стартирането на проекта през 2013 г. до момента се поддържа постоянен и значително висок интерес към тези услуги, което доказва тяхната необходимост, надеждност и ефективност.
Националното бюро смята за необходимо те да станат постоянни, като се осигури непрекъснато функциониране на горещата линия и на регионалните центрове. В този смисъл са и одобрените промени в правилника за дейността на Бюрото. Те ще позволят да се улесни достъпът до правосъдие и да се увеличи броят на консултираните социално слаби граждани.
С останалата част от измененията се увеличава броят на юристите в администрацията на НБПП за сметка на съкращаване на длъжността "служител по сигурността на информацията". Мотив за трансформирането на щата е, че Бюрото не работи с класифицирана информация, а обемът правна работа е нараснал значително.