Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел, а отсега ще се работи по немски модел
Пътищата ще имат по-дълги гаранционни срокове при изграждане, ремонт и рехабилитация. Целта е строителите да бъдат по-прецизни в работата си. Това съобщи регионалният министър в оставка Николай
Нанков пред bTV.
В момента се съгласуват текстовете за увеличаване на гаранционните срокове. За ново строителство на магистрала срокът ще бъде увеличен от 5 на 7 години, а за рехабилитация на път – от 2 на 3
години.
Трябва да се увеличат и правомощията на възложителите, коментира Нанков. Той съобщи, че е разработен механизъм, който ще стане факт още тази седмица с възлагането на новите отсечки от магистрала
"Хемус". От страна на държавата публичният ресурс ще бъде разходван, след като целият път бъде въведен в експлоатация. Това ще важи за автомагистрала "Хемус", скоростния път Видин – Ботевград,
магистралата Русе – Велико Търново и за всички бъдещи проекти, финансирани от бюджета. Промените в Наредбата за проектиране на пътища, която е минала през съгласуване и нотификация в Европейската
комисия, са изпратени за обнародване в "Държавен вестник", пише в. Монитор.
Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 г. Сега ще се работи по немски модел с всички съвременни изисквания за пътна безопасност",
посочи Нанков.
Надзорните фирми в България са твърде много, каза междувременно бившият шеф на АПИ инж. Ясен Ишев пред БНТ. Те са се нароили преди десетина години, когато регионалното министерство е допуснало един надзорник да участва в неограничен брой фирми. Преди това един надзорник е имал право да участва в до две фирми, заяви Ишев. Той призна, че напоследък в интерес на срочното предаване на обекти качеството се занижава.