Федералния съвет на Германия (Бундесрат) гласува одобрение на забраната новите превозни средства да са с двигатели с вътрешно горене до 2030 г. Този ход затвърди решението, оформено по-рано през лятото, за решително намаляване на емисиите от пътническите автомобили – частна собственост, пише GreenTech.bg.
Федералният съвет, който представлява федералните провинции в страната, одобри мярката с цел намаляване на вредните емисии в съответствие с целите, заложени в Парижкото споразумение за климата,
което Германия ратифицира преди седмици. Съветът също така поиска от Европейската комисия да обмисли прилагането на подобна забрана в целия Европейски съюз. Като се има предвид дългата история на
немското влияние в европейската политика, това може да се случи, коментират анализатори.
Макар че немските законодатели не обмислят предложение, което да засегне ДВГ автомобилите, които вече са по пътищата, законопроектът засяга всички нови регистрации на превозни средства от 2030 г.
нататък. Това на практика ще принуди купувачите на автомобили да избират между електрически и водородни автомобили.
Набор от допълнителни предложения са в процес на разглеждане в подкрепа на новата мярка. Освен това Федералния съвет е поискал от Европейската комисия да преразгледа своите данъчни политики и
тяхната роля в "стимулирането на нулевоенергийната мобилност.”
Това може да доведе до появата на допълнителни данъчни облекчения за купувачите на зелени автомобили.
Новите регистрации на дизелови автомобили вече са спаднали в ЕС, според доклад Forbes, което някои анализатори тълкуват като ранен признак, че натискът за налагане на новото поколение
нулевоемисийни превозни средства има повече обществена подкрепа, отколкото се предполагаше.
За да спази ангажимента си по споразумението от Париж, Германия трябва да намали емисиите си на въглероден диоксид с 95% до 2050 г.